Podjednako leden i zastrašujući kao i zaleđene ulice na kojima se odigrava radnja, roman „
Smrt u ružičastom“
Đorđa Bajića je veoma dobro napisan balkanski noar, prefinjen savremeni triler koji pruža savršenu promenu krajolika za one kojima je potreban predah od američkih misterija.
Misteriozno ubistvo odigrava se tokom zime na zaleđenim beogradskim ulicama – bivša žena kontroverznog tajkuna pronađena je mrtva. Može li staloženi detektiv Nikola Liman da reši slučaj?
Kada je Ivana Ružić, lepa plavuša i bivša supruga ozloglašenog tajkuna Vida Koraća, pronađena u svom beogradskom domu s metkom u srcu, mediji su se usijali. Okorelom detektivu Nikoli Limanu poverena je istraga, ali ona otkriva istine koje neki žele da zauvek ostanu skrivene. Sa fokusom na šokantno ubistvo, roman „Smrt u ružičastom“ Đorđa Bajića – svojevrsni noar triler – razotkriva mračni svet u kojem i nevinost i lepotu eksploatišu kako pojedinci gladni moći, tako i nametljivi, sveprisutni mediji.
Bajić nam je likom detektiva Nikole Limana podario veoma dobro osmišljenog glavnog junaka i niz sporednih likova koji su zanimljivi, višedimenzionalni i neretko moralno upitni. Ledene decembarske ulice glavnog grada Srbije predstavljaju odgovarajuću pozornicu za Limanovu istragu o korumpiranom društvu u kome je žrtva živela, a gde se istina čini neuhvatljivom. Kao što to može biti slučaj sa titlovanim filmovima, ponekad dobar prevod može da tekstu pridoda ozbiljnost i kvalitet koji tekst zapravo nema, što ovde nije slučaj. Preciznost Bajićeve proze u kombinaciji sa jasnom strukturom zapleta pokazuje vrhunsku veštinu autora. Uprkos dužini romana, jedva da postoji suvišna reč. Posredi je jasno i direktno pripovedanje, sa zapletom poput lavirinta, koje nikada previše ne odstupa od surovog realizma ili hladnokrvnosti.
„Smrt u ružičastom“ je Bajićev četvrti roman. Autorovo dugogodišnje iskustvo kao filmskog kritičara jasno se ogleda u pažnji posvećenoj detaljima pri opisima scena i u tempu pripovedanja. Roman poseduje izraženu filmsku atmosferu koja se primećuje i oštroumnim dijalozima, kao i svesti da dobar triler zavisi od pažljivog doziranja informacija kroz postupke i reakcije likova. Bajić postepeno gradi svoj svet i svoje likove. Tek nakon toga počinje da odmotava svoje zamršeno klupko.
Autor: Kent Lejn
Izvor: indiereader.com
Prevod: Laguna