Laguna - Bukmarker - Nauka je dokazala da ćete zbog tuge postati bolji čitaoci - Knjige o kojima se priča
Sajamski dani od 20. oktobra do 7. novembra.
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Nauka je dokazala da ćete zbog tuge postati bolji čitaoci

Ako ste knjiški moljac, sigurno znate šta je tuga ‒ ona vrsta nevidljivog tereta koji nas potpuno prekrije i koji nosimo kroz život – neki svakog dana, a neki s vremena na vreme.



Tuga je osećanje sa kojim svaka osoba može da se poistoveti. Ipak, intenzitet i trajanje mogu dramatično da se razlikuju. Tuga nije emocija koju prepoznajemo kao nešto što može imati pozitivne efekte, ali prema poslednjim naučnim istraživanjima, tuga može imati pozitivne efekte kad je reč o čitanju.

Prema jednoj naučnoj studiji, koju iznosi časopis „The Hechinger Report“, pronađena je veza između tuge i analize, odnosno čitaoci koji osećaju tugu bolji su u kritičkom razmišljanju i analiziranju ideje koje nisu eksplicitno date na papiru.

Čini se kao dobra stvar, zar ne? Kako prenosi „The Hechinger Report“, grupa istraživača je izvela eksperiment u kom su nasumice izabrali 160 odraslih osoba kojima su puštali jedan od dva video klipa. Polovina učesnika je gledala emocionalnu scenu iz sportske drame „The Champ“ (1979), a druga polovina je gledala scene iz komične serije „Whose Line Is It Anyway?“

Nakon što su pogledali klipove, svi učesnici su pročitali tekst o preživljavanju belih medveda na Arktiku, a zatim su odgovarali na pitanja o tekstu. Učesnici koji su bili „tužni“ posle gledanja scena iz filma „The Champ“ su navodno mnogo bolje odgovorili na pitanja. Na primer, mnogo su bolje zaključivali o stvarima koje nisu bile eksplicitno napisane u tekstu, u poređenju sa učesnicima koji su gledali komediju.



Da bi potvrdili ispravnost rezultata, grupa istraživača je izvela još jedan eksperiment na još većoj grupi ispitanika. Ponovo su rezultati pokazali da su tužni učesnici imali bolji učinak kad je reč o analizi i zaključivanju.

„Zaključili smo da učenje sa razumevanjem bolje ide uz tugu“, kaže Kejtlin Mils, jedna od autora studije objavljene u oktobru 2017.

„Zaključak ne treba da bude: 'Hajde da izazovemo tugu!'“, upozorava Mils. „Osnovna impikacija ovog istraživanja je to da ono što učenici doživljavaju utiče na njihovo učenje.“

Ova sprega između emocija i ponašanja (u ovom slučaju učenja), pruža neku vrstu utehe onima kojima je tuga veoma poznata.

Izvor: bookstr.com


Podelite na društvenim mrežama:

šta smo čitali u oktobru 2025 godine 5 književnih preporuka laguna knjige Šta smo čitali u oktobru 2025. godine: 5 književnih preporuka
03.11.2025.
Sajam knjiga je završen, ali dobra vest je da „Sajamski dani“ i dalje traju! Na Laguninom i Delfi sajtu, kao i u našim knjižarama širom zemlje, možete ostvariti odlične popuste i pronaći knjigu koja ć...
više
ne propustite sajamske dane u knjižarama do 7 novembra laguna knjige Ne propustite Sajamske dane u knjižarama do 7. novembra
03.11.2025.
Sajam knjiga se završio, ali sajamski dani još traju u svim Delfi knjižarama i Laguninim klubovima čitalaca u Srbiji i regionu na više od 60 lokacija, kao i na sajtovima laguna.rs, delfi.rs i dicearen...
više
završen sajam knjiga otkrijte koji su lagunini naslovi bili najtraženiji laguna knjige Završen Sajam knjiga – otkrijte koji su Lagunini naslovi bili najtraženiji
03.11.2025.
Romani „Slika s morem“ Fredrika Bakmana, „Krojač“ Jelene Bačić Alimpić i „Otac“ Bojana Ljubenovića bili su najtraženiji Lagunini naslovi na upravo završenom Sajmu knjiga. U prijatnoj atmosferi, čitaoc...
više
 gorka pilula pavla zelića u prvoj kragujevačkoj gimnaziji 5 novembra laguna knjige „Gorka pilula“ Pavla Zelića u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji 5. novembra
03.11.2025.
U Svečanoj sali Prve kragujevačke gimnazije, u sredu 5. novembra od 20 sati, održaće se promocija nove knjige Pavla Zelića, „Gorka pilula – Mračno naličje farmacije“. Autor, magistar farmacije, pisac ...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.