Laguna - Bukmarker - Prikaz knjige „Od nule do jedan“ - Knjige o kojima se priča
Radno vreme tokom praznika »
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Prikaz knjige „Od nule do jedan“

Dobar savet ima dve karakteristike, ali on retko kad zadovoljava obe. Mora biti ili specifičan i relevantan za mali broj ljudi u retkim situacijama. Ili može biti opšti i odnositi se na svakoga. Piter Til je napisao knjigu u kojoj se nada da će premostiti razlike između specifičnog i opšteg – knjigu koja će pomoći vlasniku firme u Ajovi, kao i startapu u San Francisku.

„Od nule do jedan: Beleške o startap kompanijama ili kako graditi budućnost“ obuhvata Tilovo razmišljenje o onome što bi moglo da se desi u bliskoj budućnosti, šta će biti tada vredno i kako vi i ja možemo da se pripremimo za to. Kako biste dorbo shvatili knjigu, morate da razumete naslov, koji daje uvid u Tilovo razmišljanje. Ići „od nule do jedan“ znači kreirati nešto potpuno novo. To nije kreiranje aplikacije za filtriranje fotografija, programa za elektronsku poštu ili pametnog telefona.

Bliži nam se leto i ja planiram da vodim ćerke na odmor. Znam kako je bilo prošle i pretprošle godine, a verovatno će i ove biti isto. Možda će biti nekih izmena, više izleta, novih lokaliteta i novih dogodovština. Ovo su postepena unapređenja našeg letovanja. U Tilovoj terminologiji to su iteracije od 1 do 2. Međutim, može nam se desiti da na tom letovanju naiđemo na nekakav moski bife sa postavljenim stolovima, ovakvom i onakvom hranom na njima, a i da tu bude bend koji svira uživo, pa čak i da bude upriličena  predstava o lokalnoj istoriji. To bi bilo nešto bliže od 0 do 1. Kako bi došli do tih od nula do jedan ideja, Til sugeriše da postavimo pitanje, „U čemu se vrlo mali broj ljudi slaže sa vama?“ i „Koju vrednu kompaniju niko ne stvara?“

Teško je pronaći sve ovo, ali na početku možete pomoći sebi. Til piše:

„Svaki startap je mali na početku. Svaki monopol dominira većim delom tržišta. Zato, svaki startap treba da počne sa veoma malim tržištem. Uvek je sigurnije tako. Razlog je prost, lakše je dominirati manjim tržištem od velikog.“

Knjiga je nastala na osnovu predavanja koje je Til držao na Stanfordu i u nekim trenucima je malo peckava. Til ima poglavlje o sreći pod nazivom „niste srećka“ za koje smatram da je malo lakomisleno jer zaključci nemaju istu logičku jasnost poput drugih poglavlja. Takođe postoji poglavlje o osnivačima startapova sa referencama na Stiva Džobsa, Britni Spirs i Hauarda Hjuza, koje sam morao dvaput da pročitam kako bih razumeo šta je hteo da kaže. Van toga, ova knjiga je prilično konkretna, posebno „sedam pitanja na koje svaki biznis mora da odgovori.“
 
  1. Možete li da stvorite nešto novo, a ne unapređeno?
  2. Da li je sada pravo vreme za ovaj biznis?
  3. Da li počinjete sa većim udelom ili manjim tržištem?
  4. Da li imate pravi tim?
  5. Da li možete da prodate, izlažete i isporučite proizvod?
  6. Da li možete da odbranite vašu tržišnu poziciju? Da li možete da je odbranite za dvadeset godina?
  7. Da li ste pronašli priliku koju drugi ne vide?
Knjiga je vrlo dobra, ali možda vas neće interesovati ako ne vidite svoje mesto tu, na sredini, između specifičnih i opštih filozofija. Takođe je puna zanimljivih citata, bogatih paralela i brzo se čita. Pohvale na poleđini dolaze od Nasima Taleba, Marka Zukerberga i Ilona Maska, što bi trebalo da vam da neku ideju ko bi mogao da uživa u njoj.

Izvor: productivityist.com
Prevod: Milos Vulikić  


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
radno vreme knjižara delfi i korisničkog centra tokom uskršnjih i prvomajskih praznika laguna knjige Radno vreme knjižara Delfi i korisničkog centra tokom uskršnjih i prvomajskih praznika
24.04.2025.
Obaveštavamo vas da su 18. i 21. april neradni dani, a da će se obrada i slanje porudžbina vršiti počevši od 21. aprila. Porudžbine napravljene u periodu od 18. do 20. aprila biće obrađivane i ...
više
povodom svetskog dana knjige sjajna akcija u knjižarama popusti i knjiga na poklon laguna knjige Povodom Svetskog dana knjige sjajna akcija u knjižarama: Popusti i knjiga na poklon
24.04.2025.
Laguna i Delfi knjižare organizuju akciju povodom Svetskog dana knjige koji se u celom svetu obeležava 23. aprila. Za sve ljubitelje pisane reči od 21. do 27. aprila 2025. godine važiće količin...
više
čitam čisto za svoju dušu prolećna akcija uz lagunu i henkel laguna knjige Čitam čisto za svoju dušu: prolećna akcija uz Lagunu i Henkel
24.04.2025.
Kupite dve ili više knjiga iz kategorije popularna psihologija i dobijate poklon-paket Henkel proizvoda za prolećno čišćenje doma! Akcija važi u svim Delfi knjižarama od 16. aprila do 15. maja ...
više
jelena bačić alimpić 29 aprila u kladovu premijerno predstavlja novi roman  laguna knjige Jelena Bačić Alimpić 29. aprila u Kladovu premijerno predstavlja novi roman!
24.04.2025.
Novi roman Jelene Bačić Alimpić „Krojač“ naći će se od utorka 29. aprila u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, onlajn knjižari delfi.rs i na sajtu laguna.rs. Istog dana Jelena će biti...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.