16.03.2008.
                                    Astrea
                                    
                                    
                                    Astrea je, samo uslovno rečeno, ljubavna priča, jer je  u centru autorkine priče kompikovana dinastičko - politička situacija u Velikoj Britaniji, i nastojanja izbegle kraljice, Elizabete od Bohemije, da političkim manevrima, bar jednom svom  detetu obezbedi kraljevsku krunu. Međutim, o događajima koji su oblikovali ovo burno istorijsko razdoblje čitalac saznaje  isključivo posredno, kroz Elizabetinu diplomatsku prepisku, ili iz dijaloga između nje i Pelagijusa, što dosta razvodnjava priču. U pokušaju da mu približi istorijski trenutak, čitaoca je  prosto ,,zatrpala'' detaljima o Elizabetinim sinovima, koji, međutim, do kraja romana ostaju samo daleka imena bez identiteta, kao ljušture bez sadržaja.  Sam početak romana (u kome su opisani Pelagijusovo poreklo i život, zatim njegova moć predviđanja buduićnosti) je obećavajući. Zatim se stiče utisak  da je autorka izgubila nit - kao da je raspolagala preobiljem činjenica, u kome se nije baš najbolje snašla. Posledično, da bi se ovi delovi romana,,ispratili'', neophodno je solidno poznavanje istorije britanske monarhije.   Najupečatljiviji je lik Pelagijusa, Afričkog princa, oslobođenog roba i kraljičinog tajnog supruga. Roman se završava tako što Pelagijus, rastrzan između ljubavi prema Elizabeti i roditeljske ljubavi prema zajedničkom sinu,  obožavanoj kraljevskoj supruzi piše oproštajno pismo, i odlazi kod svog deteta. Iz sižea se stiče utisak da je reč o izuzetno interesantnom ljubavnom romanu sa istorijskom pozadinom. Nažalost, utisak vara.