Laguna - Bukmarker - O knjizi „Kako razgovaramo“ - Knjige o kojima se priča
Radno vreme tokom praznika »
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

O knjizi „Kako razgovaramo“

Kome još nije poznata sledeća situacija: sedimo s kolegama u kancelariji, raspoloženje je opušteno, svi se glupiraju. A onda neko napravi  šalu na račun kolege koji sedi kraj nas, svi se nasmeju ‒ ali taj kolega se ne smeje zajedno s ostalima. Kad vide njegovo ljutito lice, među ostalima zavlada neprijatno ćutanje, a od dotadašnje opuštene atmosfere nema ni traga. Šta se desilo?
 
Ovakvim pitanjima i mnogim drugim konfliktnim situacijama bavi se Frideman Šulc fon Tun u svojoj knjizi „Kako razgovaramo“. Njegovo delo, koje je u međuvremenu postalo klasično, utvrđuje, kao osnovu naše komunikacije, model pomoću koga se može efikasno pristupiti svakodnevnim sporovima, kao i principijelnim diskusijama, a pomaže i da se sopstvene misli bolje saopšte i da bolje razumemo sagovornika.
 
Uz sve ono što svakodnevno šaljemo i primamo ide, međutim, još nešto: osim reči, tu su i neverbalne poruke. Onaj ko u podzemnoj železnici na glavi ima slušalice i sluša muziku emituje, možda, poruku da trenutno baš i nije zainteresovan za spoljni svet. Neprestani kontakt očima sa zgodnim sagovornikom (ili sagovornicom), s druge strane, bez ijedne izgovorene reči saopštava sasvim suprotno. Pored toga, svako od nas je nekad već čuo osobu koja u javnosti veoma glasno razgovara telefonom ‒ nedvosmisleni znak da ta osoba nema šta da krije.
 
Glavna poruka ove knjige glasi:  prilikom slanja i primanja poruka ‒ što je nešto što svi svakodnevno radimo ‒ određenu ulogu igraju četiri ravni: ravan konkretnog sadržaja, ravan otkrivanja sebe, ravan odnosa i ravan zahteve. Ako te četiri ravni sebi osvestimo, u njima otvoreno komuniciramo i slušamo ih kod svog sagovornika, sukobe ćemo lakše rešavati, ili do njih uopšte neće doći.
 
Izvor: blueprints.de
Prevod: Dušica Milojković


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
radno vreme knjižara delfi i korisničkog centra tokom uskršnjih i prvomajskih praznika laguna knjige Radno vreme knjižara Delfi i korisničkog centra tokom uskršnjih i prvomajskih praznika
25.04.2025.
Obaveštavamo vas da su 18. i 21. april neradni dani, a da će se obrada i slanje porudžbina vršiti počevši od 21. aprila. Porudžbine napravljene u periodu od 18. do 20. aprila biće obrađivane i ...
više
povodom svetskog dana knjige sjajna akcija u knjižarama popusti i knjiga na poklon laguna knjige Povodom Svetskog dana knjige sjajna akcija u knjižarama: Popusti i knjiga na poklon
25.04.2025.
Laguna i Delfi knjižare organizuju akciju povodom Svetskog dana knjige koji se u celom svetu obeležava 23. aprila. Za sve ljubitelje pisane reči od 21. do 27. aprila 2025. godine važiće količin...
više
čitam čisto za svoju dušu prolećna akcija uz lagunu i henkel laguna knjige Čitam čisto za svoju dušu: prolećna akcija uz Lagunu i Henkel
25.04.2025.
Kupite dve ili više knjiga iz kategorije popularna psihologija i dobijate poklon-paket Henkel proizvoda za prolećno čišćenje doma! Akcija važi u svim Delfi knjižarama od 16. aprila do 15. maja ...
više
jelena bačić alimpić 29 aprila u kladovu premijerno predstavlja novi roman  laguna knjige Jelena Bačić Alimpić 29. aprila u Kladovu premijerno predstavlja novi roman!
24.04.2025.
Novi roman Jelene Bačić Alimpić „Krojač“ naći će se od utorka 29. aprila u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, onlajn knjižari delfi.rs i na sajtu laguna.rs. Istog dana Jelena će biti...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.